استراتژی‌های بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک

استراتژی‌های بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک
با موسسات دانشگاهی، شرکت‌های بازاریابی، سازمان‌های غیردولتی، وزارت بهداشت و دیگر ذی‌نفعان درگیر هماهنگ باشید. این همکاری می‌تواند سبب تشویق حمایت مقامات از سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌هایی شود که محصولات ارگانیک دارند
 
 کاوشگران روابط عمومی- توجه به تغذیه سالم و تندرستی یکی از دغدغه‌های اصلی هر فردی در زندگی است. شرکت‌های تولید‌کننده این محصولات نیز در ترویج فرهنگ گنجاندن تغذیه سالم در سبد کالای خانواده بی‌تاثیر نیستند و توجه به بازاریابی این محصولات یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت آنان است. تولید محصولات سالم، شما را در زمره تولیدکنندگان بسیار ویژه با مصرف‌کنندگان خاص قرار می‌دهد. جامعه مصرف کننده علاقه‌مند به محصولات سالم دارای آگاهی بالا در مورد تغذیه سالم است .
این افراد معتقدند که تغذیه سالم، حتی اگر هزینه بیشتری در برداشته باشد، در درازمدت به صرفه جویی‌های کلان در هزینه‌های بهداشتی و درمانی خانواده می‌انجامد. اگرچه تعداد این مصرف‌کنندگان رو به فزونی است، اما ارائه اطلاعات و عرضه محصولات به این گروه مستلزم نوآوری در بازاریابی به منظور هدف‌گیری دقیق است. آیا محصولات ارگانیک در برنامه بازاریابی شما نقشی دارند؟ و اگر دارند چه استراتژی‌های کلی را برای آنها باید در پیش گرفت؟  ‌
مسئولیت اجتماعی  
یکی از دلایل رو آوردن کسب‌و‌کار‌ها به ارگانیک کردن محصول خود می‌تواند مسئولیت اجتماعی هر فرد نسبت به محیط‌زیست باشد. بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک نیز روشی برای ترویج این فرهنگ و کمک به محیط‌زیست است. درحال حاضر استقبال مشتریان از این محصولات نسبتا زیاد است، شاید این محصولات قیمت بالاتری داشته باشند اما مشتریان آنها اعتقاد دارند که پرداخت هزینه بیشتر برای محصول سالم‌تر بهتر از صرف هزینه‌های درمانی است .
طبق آماری 75 درصد کسب‌و‌کارها در دنیا حداقل از یک تکنیک تکنولوژی سبز برای تولید یک محصول سالم استفاده می‌کنند. تکنولوژی سبز یعنی همه فرآیندها از ابتدا تا انتها طبق معیارهای این تکنیک باشد: محصول ارگانیک، بسته‌بندی قابل بازگشت به محیط‌زیست، بسته‌های فاقد مواد شیمیایی و رنگ، در بعضی موارد استفاده از سوخت خورشیدی و... تمرکز شرکت‌ها بر تولید این محصولات سبب جذب و اعتماد مشتری به طبیعی بودن مواد به کار رفته در آن می‌شود که این خود مزیت رقابتی شرکت محسوب می‌شود 
سبز شوید 
برای اینکه شرکت‌تان به این مزیت رقابتی برسد سعی کنید از فرآیند‌های تولید محصولات سبز و ارگانیک استفاده کنید تا در ذخیره هزینه و انرژی و اقدامات حمایتی طبیعت سهیم شوید و در دنیا نقش جهانی مثبتی داشته باشید. توجه به سلامت مشتری، سلامت خودتان و سلامت کره زمین است 
چگونگی بازاریابی محصولات سالم  
خرده فروشــان در سراسر دنیا استراتژی‌های نویــد دهنــده‌ای را برای افزایش فروش و سود‌آوری مواد مغذی و مفید در پیش می‌گیرند. اگر خرده فروش هستید، می‌توانید با رعایت نکاتی کوچک گامی در جهت ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ارگانیک با دانستن چگونگی اقدامات بازاریابی فروشگاهی و برنامه‌های تشویقی بردارید .
با انجام برخی اقدامات کوچک می‌توانید باعث جلب نظر مشتری نسبت به این نوع محصولات شوید. تحقیقات نشان می‌دهد که 60 درصد تصمیم به خرید در فروشگاه غیر‌برنامه‌ریزی شده است. پس می‌توانید با اقداماتی مانند پخش ویدئو برای تشویق مشتری، کوپن‌های فروشگاهی، رسانه‌های تعاملی، کارت‌های خرید تشویقی و... از این فرصت برای افزایش جلب توجه مشتریان به این محصولات استفاده کنید. در ادامه این گزارش به استراتژی‌های کلیدی بازاریابی محصولات ارگانیک و سالم در خرده‌فروشی و فروشگاه‌ها که مشتری را به خرید هدایت می‌کند، می‌پردازیم 
 رشد و توسعه استراتژی‌های بازاریابی محصول سالم در فروشگاه
درک استراتژی‌های بازاریابی محصولات سالم برای تغییر عادات خرید مصرف‌کننده و گرایش به این محصولات باوجود قیمت بالاتر یکی از گام‌های اساسی است. برای موفقیت در آن به گام‌های زیر توجه کنید 
درباره آمیخته بازاریابی بیشتر بدانید
متخصصان بازاریابی محصولات سالم پیشنهاد می‌کنند که برای افزایش فروش این اقلام، خوار‌بار‌فروشی‌ها باید با آمیخته بازاریابی (محصول، مکان، قیمت و برنامه‌های تشویقی) آشنایی داشته باشند. اگر خرده فروش هستید باید از کیفیت، تنوع، ترکیبات و چگونگی بسته‌بندی توسط تولید‌کننده یا کلی فروش آگاه باشید. دانستن اطلاعات جزئی درباره محصول شما را در موقعیت بهتری برای فروش قرار می‌دهد. مکان محصول و ظاهر طبقات و فروشگاه به طور قابل ملاحظه‌ای بر خرید تاثیر‌گذار است .
متفاوت‌سازی و استفاده از یک مکان ویژه برای نشان دادن محصولات سالم و گذاشتن فلش‌های راهنما در ورود و خروج راهروی منتهی به این محصولات می‌تواند به شما در دیده شدن و فروش این محصولات کمک کند. مطمئن شوید که این اقلام در دسترس و جلوی چشم مشتری باشد. قیمت‌گذاری مناسب نیز می‌تواند یکی از ابزارهای تشویق مشتری به این محصولات باشد، اجرای طرح‌های مختلف فروش، تخفیفات برندینگ، فروش محصولات خاص و تنوع در قیمت‌گذاری یا دیگر تغییرات در قیمت می‌تواند به شما کمک کند که چگونه آنچه در ذهن مشتری می‌گذرد را کنترل کنید. با ترغیب آنها و فروش بیشتر محصول می‌توانید دوباره استراتژی‌هایی مانند طرح‌های تشویقی فروش و تخفیف‌ها را اعمال کنید. برای ترفیع محصول‌تان نیز به استفاده از استراتژی‌های بازاریابی فروشگاهی و برنامه‌های آموزشی تغذیه توجه کنید تا مصرف‌کننده را با محصولات تغذیه‌ای مفید و سالم آشنا سازید 
هماهنگی با تلاش‌های موجود  
فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌های بزرگ می‌توانند برای ترویج بیشتر استفاده مردم از محصولات ارگانیک و سبز با دیگر موسساتی که دغدغه ترویج این محصولات را در جامعه دارند همکاری کنند. با موسسات دانشگاهی، شرکت‌های بازاریابی، سازمان‌های غیردولتی، وزارت  بهداشت و دیگر ذی‌نفعان درگیر هماهنگ باشید. این همکاری می‌تواند سبب تشویق حمایت مقامات از سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌هایی شود که محصولات ارگانیک دارند 
توسعه برنامه‌های تشویقی برای محصولات ارگانیک  
می‌توانید با برنامه‌های تشویقی و ایجاد انگیزه افراد را به خرید این محصولات تشویق کنید. با برنامه‌های تبلیغاتی و ایجاد یک زیرساخت مشتری محور هم می‌توانید فروش اقلام سبز و ارگانیک را افزایش دهید. برنامه‌های کوپنی و سهمیه‌ای زیادی در سراسر دنیا اجرا می‌شود که موجب افزایش خرید محصولات سالم و منفعت مصرف‌کننده و خرده فروش می‌شود 
توجه به تقاضاهای محلی  
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان، علاقه مند به حمایت غذاهای محلی با آیتم‌های تولید شده در استان یا کشور خود هستند. سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌توانند به این مسئله توجه کرده و از کشاورز، کلی فروش و فروشگاه‌های مواد‌غذایی همان منطقه خرید کنند و در تبلیغات خود این نکته را برجسته سازند که این محصولات از همان شهر یا منطقه با روش‌های ارگانیک تولید شده است. آنها همچنین می‌توانند دستور پخت غذاهای محلی را با محصولات ارگانیک آن منطقه در یکی از اولویت‌های تبلیغاتی خود قرار دهند 
/ 0 نظر / 60 بازدید